جنس ولیک (.Crataegus L) از خانواده گل سرخ در ایران

نویسنده

چکیده مقاله:

جنس ولیک (.Crataegus L) در ایران مورد مطالعه قرار گرفته است. از این جنس جمعاً 22 گونه و 5 هیبرید از ایران تشخیص داده می‌شود. که 3 گونه زیر بعنوان گونه‌های جدید معرفی و شرح داده می‌شود. Crataegus aminii, C. assadii, C. babakhanloui کلید شناسایی گونه‌های شناخته شده برای ایران ارائه می‌گردد. والدین هیبرید‌ها مشخص و تفاوت آنها با هیبرید های شناخته شده مقایسه می‌شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جنس ولیک (.crataegus l) از خانواده گل سرخ در ایران

جنس ولیک (.crataegus l) در ایران مورد مطالعه قرار گرفته است. از این جنس جمعاً 22 گونه و 5 هیبرید از ایران تشخیص داده می شود. که 3 گونه زیر بعنوان گونه های جدید معرفی و شرح داده می شود. crataegus aminii, c. assadii, c. babakhanloui کلید شناسایی گونه های شناخته شده برای ایران ارائه می گردد. والدین هیبرید ها مشخص و تفاوت آنها با هیبرید های شناخته شده مقایسه می شود.

متن کامل

دو گونه جدید از خانواده گل سرخ از ایران

گونه‌های Cotoneaster esfandiarii  و  Pyrus kandevanica به عنوان گونه‌های جدید نامگذاری و شرح داده می‌شوند. گونه اولی با گونه P. boissieriana قرابت دارد و نزدیکترین گونه به گونه دومی C. integerrimus است. اختلاف گونه‌های جدید با گونه‌های وابسته توضیح داده می‌شود.

متن کامل

دو گونه جدید از خانواده گل سرخ از ایران

گونه های cotoneaster esfandiarii  و  pyrus kandevanica به عنوان گونه های جدید نامگذاری و شرح داده می شوند. گونه اولی با گونه p. boissieriana قرابت دارد و نزدیکترین گونه به گونه دومی c. integerrimus است. اختلاف گونه های جدید با گونه های وابسته توضیح داده می شود.

متن کامل

دو گونه جدید از تیره‌های گل سرخ و گل گاوزبان از ایران

دو گونه جدید از تیره‌های گل سرخ و گاوزبان به نامهای Crataegus zagrica از جنوب غربی و Heliotropium esfahanicum از مرکز ایران نامگذاری و معرفی می‌گردند. گونه C. zagrica از کلیه گونه‌های جنس ولیک در ایران با داشتن کاسه ریزان در زمان میوه متمایز می‌گردد. گونه H. esfahanicum با گونه H. samoliflorumبا داشتن کرک در داخل جام‌گل، زایده بین لب‌های درفشی خمیده و فندقه کرک‌دار اختلاف دارد.  

متن کامل

گزارش گونه Pyrus pashia از خانواده گل سرخ به عنوان گونه جدیدی برای فلور ایران

گونه Pyrus pashia  به عنوان گزارشی جدید از شمال شرق ایران گزارش می‌شود. این گونه با دارا بودن برگ‌های کم وبیش تخم مرغی شکل و  نوک تیز و همچنین اندازه میوه از گونه مجاور خود یعنی P. boissieriana قابل تفکیک می باشد. طرحی از این گیاه در مرحله میوه و گل به همراه نقشه پراکنش و تصاویری از مراحل گلدهی و میوه دهی دو گونه ذکر شده ارائه می‌گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 5  شماره 1

صفحات  47- 56

تاریخ انتشار 1991-01-21

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023